آکادمی آرتامن | آموزش ترید ،ارز دیجیتال و فارکس

۰ تومان
0

شاخص NFP چیست؟

شاخص NFP چیست؟

شاخص NFP چیست؟

حقوق و دستمزد غیرکشاورزی یا «NFPs» یک شاخص اقتصادی کلیدی برای ایالات متحده است و تعداد کل کارگران حقوق بگیر در ایالات متحده را به استثنای کارگرانی که در مزارع، دولت فدرال، خانوارهای خصوصی و سازمان‌ های غیرانتفاعی استخدام می‌ شوند را نشان می ‌دهد.

این توسط اداره فدرال آمار کار (BLS)، که نهادهای خصوصی و دولتی در سراسر ایالات متحده را در مورد حقوق و دستمزد آنها بررسی می کند، اندازه گیری می شود. BLS اعداد حقوق و دستمزد غیرکشاورزی را هر ماه از طریق گزارش وضعیت استخدامی که به دقت دنبال می شود به عموم گزارش می دهد.

حقوق و دستمزدهای غیرکشاورزی معمولاً در ساعت 1.30 بعد از ظهر (به وقت بریتانیا)، یا 8.30 صبح (EST) در اولین جمعه هر ماه منتشر می شود و بینشی از داده های ماه به ماه و سال به سال ارائه می دهد. ماه به ماه تعداد ماه گذشته را نسبت به ماه قبل نشان می دهد، در حالی که سال به سال رقم ماه گذشته را در مقایسه با ماه مشابه سال قبل نشان می دهد.

 

چرا NFP مهم است؟

فدرال رزرو وظیفه حفظ حداکثر اشتغال در ایالات متحده و همچنین ثبات قیمت ها را دارد. بنابراین، آنها هنگام تنظیم سیاست نرخ بهره به NFP توجه زیادی خواهند داشت. اگر اشتغال قوی به نظر برسد، فدرال رزرو ممکن است افزایش نرخ بهره را در نظر بگیرد. اگر ضعیف است، نرخ های پایین تر می تواند در ذهن باشد.

از آنجایی که ایالات متحده بزرگترین اقتصاد جهان است، هرگونه اقدام فدرال رزرو تأثیر قابل توجهی بر بازارهای مالی جهانی دارد. اما قبل از هر چیز، آنها تأثیر زیادی بر دلار خواهند داشت، بنابراین معامله گران فارکس NFP را از نزدیک زیر نظر خواهند داشت و برای اصلاح استراتژی های خود بر اساس داده ها عجله می کنند یا سعی می کنند از نوسانات سود ببرند.

 

چگونه NFP بر فارکس تأثیر می گذارد؟

NFP بر بازار فارکس تأثیر می گذارد زیرا گزارش های شغلی تصویری از اقتصاد ایالات متحده و درواقع بزرگترین اقتصاد جهان را نشان می دهد. ارزیابی قدرت اقتصادی که در آن حجم مبادلات ارزی درگیر است، بر ارز ذخیره جهان یعنی دلار آمریکا تأثیر می گذارد.

افزایش نوسانات پس از انتشار داده‌های NFP رخ می ‌دهد، زیرا زیر نظر موسسات و معامله‌ گران خرده‌ فروشی است که تلاش می‌ کنند تا موقعیت‌ های جدید را وارد کنند یا موقعیت‌ های موجود را تصفیه کنند.

اجماع نقش کلیدی در واکنش بازار ارز به داده ها ایفا می کند زیرا یک نتیجه قوی، زمانی که انتظار می رود، می تواند به طور کامل در قیمت فعلی لحاظ شود. بنابراین، حرکات بزرگ اغلب نتیجه یک غافلگیری نسبی در مقایسه با اجماع است. به طور کلی، رشد شغلی قوی و توسعه اقتصادی، که با ایجاد شغل بهتر از حد انتظار مشخص می شود، نشانه هایی از قدرت دلار است.

با وجود منابع بسیاری از اخبار اقتصادی و سایر شاخص ‌ها، معامله‌ گران با تجربه کمتر ممکن است تعجب کنند که چرا داده‌های NFP چنین منبع مهمی برای ردیابی است.

در واقع، دلایل زیادی وجود دارد که چرا گزارش های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی مهم است که در استراتژی معاملاتی شما لحاظ شود، صرف نظر از اینکه چگونه این اطلاعات را در معاملات خود وارد می کنید. این دلایل عبارتند از:

داده های NFP احساسات، تورم و پتانسیل رشد را از طریق یک گزارش ساده برای خواندن منعکس می کند. تعداد کمی از منابع داده برای همه این نکات و ملاحظات داده و با دقتی که بتوانید در معاملات فارکس خود به آنها اعتماد کنید، توضیح می دهند.

برخی از به روزترین داده های اقتصادی موجود در دسترس معامله گران فارکس را ارائه می دهد. در حالی که برخی گزارش‌ های اقتصادی و سایر شاخص‌ها با تأخیر مواجه هستند، با استفاده از داده‌ هایی که ممکن است هفته‌ ها یا حتی ماه ‌ها پیش باشد، داده ‌های NFP بسیار به موقع است و به مراتب بیشتر منعکس کننده شرایط اقتصادی فعلی است.

داده های NFP ساده تر و عینی تر از سایر منابع داده های اقتصادی هستند. در حالی که سایر گزارش‌ ها و شاخص ‌های داده مستعد سوگیری‌ های ذاتی یا عمدی هستند یا می‌ توان آن ‌ها را برای تولید نشانه‌ هایی که به دنبال آن هستید دستکاری کرد، داده‌ های NFP عمدتاً بی‌ طرفانه در نظر گرفته می ‌شوند و دریافت این اطلاعات را آسان ‌تر می ‌کنند.

نوسانات بازار به دنبال انتشار گزارش NFP می تواند یک فرصت تجاری برای برخی معامله گران باشد. اگر به دنبال فرصت های معاملاتی بر اساس نوسان هستید، معاملاتی که در حول و حوش انتشار گزارش ماهانه NFP هدف گذاری شده اند، می توانند یکی از گزینه های کسب سود سریع بر اساس نوسانات قیمت پیش بینی شده ناشی از این گزارش باشند.

 

چگونه گزارش NFP را بخوانیم؟

خوشبختانه برای معامله گران فارکس، گزارش اشتغال از نظر داده هایی که ارائه می دهد و پیامدهای احتمالی آن بر قدرت ارز ایالات متحده بسیار ساده است. به طور کلی، شما می خواهید به ارقام حقوق و دستمزد و تعداد مشاغلی که در هر ماه اضافه می شوند توجه کنید، اما همچنین باید این ارقام را با تخمین های منتهی به گزارش متعادل کنید، که می تواند آن اعداد حقوق و دستمزد را در متن قرار دهد و به شما کمک کند. سلامت اقتصاد را نسبت به طیف وسیعی از متغیرهای متحرک بسنجد.

به طور کلی، معامله گران فارکس می خواهند شاهد افزایش حداقل 100000 حقوق و دستمزد در یک ماه باشند. این نشانه ای از رشد مداوم در اقتصاد است و می تواند احساسات صعودی را در مورد دلار آمریکا تقویت کند. اما شما همچنین باید این اعداد را در چارچوب تخمین‌های موجود در گزارش در نظر بگیرید. اگر افزایش حقوق و دستمزد در یک ماه معین به 150000 برسد و تخمین ها فقط 100000 باشد، این عدد قوی است. افزایش حقوق و دستمزد نه تنها به معیار ایده آل رسید، بلکه از انتظارات نیز بهتر عمل کرد.

از سوی دیگر، اگر تخمین 200000 باشد و افزایش حقوق واقعی فقط 150000 باشد، این می ‌تواند تأثیر نامطلوبی بر احساس معامله‌ گران فارکس در مورد دلار آمریکا داشته باشد زیرا نشان‌ دهنده مبارزات اقتصادی است که لزوماً پیش ‌بینی نشده بود.

حتی اگر افزایش حقوق و دستمزد به آن آستانه هدف رسید، نتایج کمتر از حد انتظار می‌ تواند باعث نگرانی شود که چالش ‌های پیش ‌بینی ‌نشده به اقتصاد ایالات متحده ضربه می‌ زند که می ‌تواند باعث فروش دلار شود.

قبل از انتشار تقریباً هر شاخص کلان اقتصادی، از جمله NFP، پیش بینی ها از اقتصاددانان و تحلیلگران بازار جمع آوری می شود. در زیر تصویری از انتشار NFP در اوت 2023 است.

شاخص NFP چیست؟

این سه عدد دارای برچسب Actual، Forecast و Previous هستند و ارقام نشان دهنده تعداد مشاغل جدید ایجاد شده است. ” Actual” ارقام گزارش برنامه ریزی شده NFP را نشان می دهد و متعاقباً تا پس از انتشار آن خالی می ماند. « Forecast» اجماع بازار را برای ارقام NFP آینده نشان می ‌دهد و « Previous» نتایج آخرین دستمزد غیرکشاورزی را به ما نشان می‌ دهد.

 

 

زمانی نتیجه واقعی به طور قابل توجهی از ارقام پیش بینی شده ممکن است که انحراف داشته باشد که می تواند از واکنش قابل توجه بازار جلوگیری کند. سه راه برای تجزیه و تحلیل شماره حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده وجود دارد.

  1. NFP بالاتر از انتظارات بازار

به طور کلی، به دلیل ایجاد شغل بیشتر و رشد اقتصادی قوی تر، رقم بالاتر حقوق و دستمزد برای اقتصاد آمریکا مثبت است. گفتیم که سرمایه گذاران و معامله گران فارکس به دنبال افزایش حداقل 100000 نفر در ماه هستند. هر اعلامیه ای که بالاتر از این عدد باشد و مهمتر از آن بیش از حد انتظار اجماع باشد، از پیشرفت دلار آمریکا حمایت می کند.

اگر عدد NFP بالاتر از انتظارات بازار باشد اما جزئیات گزارش ضعیف باشد (درآمد ساعتی و بیکاری)، در این صورت دلار آمریکا می ‌تواند یک جهش اولیه را ایجاد کند زیرا Algos سعی می ‌کند از شماره تیتر استفاده کند، تا سطوح معاملات قبلی در دقایق آینده به طور کامل به حالت قبلی خود برگردد.

  1. NFP مطابق با انتظارات

بازارهای ارز واکنش متناقضی به تغییرات پیش بینی شده در آمار حقوق و دستمزد دارند. معامله‌ گران فارکس که انتظار تغییر در داده ‌های NFP را دارند، برای راهنمایی یا بینش به سایر مؤلفه ‌ها و عناصر، مانند نرخ بیکاری و زیر مؤلفه حقوق و دستمزد تولید نگاه می ‌کنند.

اگر نرخ بیکاری کاهش یابد یا حقوق و دستمزد تولیدی افزایش یابد، معامله گران ارز با دلار قوی تر طرف خواهند شد که برای اقتصاد ایالات متحده خوب است. اگر نرخ بیکاری افزایش یابد و مشاغل تولیدی کاهش یابد، سرمایه گذاران از دلار آمریکا به نفع سایر ارزها روی خواهند آورد.

  1. NFP کمتر از انتظارات بازار

بدتر شدن شرایط شغلی برای دلار و بزرگترین اقتصاد جهان نامطلوب است. اگر داده های NFP حاکی از کاهش 100000 شغل یا کمتر باشد، احتمالاً اقتصاد ایالات متحده ساکن خواهد بود و معامله گران فارکس ترجیح می دهند ارزهای با بازدهی بالاتر در برابر دلار آمریکا داشته باشند.

اگر عدد NFP کمتر از انتظارات بازار باشد اما جزئیات گزارش قوی باشد (درآمد ساعتی و بیکاری)، در این صورت دلار آمریکا می ‌تواند یک جهش اولیه را ایجاد کند زیرا Algos سعی می ‌کند از عدد تیتر استفاده کند، اما به طور کامل به حالت قبلی خود برگردد. سطوح معاملات قبلی بلافاصله پس از باز شدن بازارهای ایالات متحده یا زمانی که بازارهای ایالات متحده باز می شوند (1 ساعت بعد).

 

استراتژی های معاملاتی فارکس NFP

حقوق و دستمزد می تواند باعث حرکت های قابل توجهی در بازارهای مالی شود، چه بالا و چه پایین، زیرا بسیاری از معامله گران و سرمایه گذاران این انتشار داده ها را دنبال می کنند. همه چیز به این بستگی دارد که مبلغ واقعی چقدر با انتظارات قبل از اعلام مطابقت دارد. در نتیجه، بسیاری از معامله گران فارکس و شاخص، لیست حقوق و دستمزد را یک فرصت معاملاتی محبوب می دانند.

وقتی نوبت به معامله NFP در فارکس می رسد، روش های مختلفی به کار می رود. تکنیک های محبوب شامل محو کردن حرکت اولیه و معامله روند است.

 

محو شدن حرکت اولیه

یکی از استراتژی های معاملات فارکس NFP این است که منتظر بمانید و مشاهده کنید که بازارها چگونه به اخبار واکنش نشان می دهند. هنگامی که داده ها برای اولین بار منتشر می شوند، اغلب ممکن است یک واکنش تند و سریع وجود داشته باشد زیرا حرکات بازار می تواند غیرقابل پیش بینی باشد. با استفاده از استراتژی معروف به “محو شدن” حرکت اولیه، می توان از این امر جلوگیری کرد.

برای مثال، فرض کنید که حقوق و دستمزدها از تخمین ها فراتر رفته است و در نتیجه ارزش دلار آمریکا را نسبت به سبدی از ارزهای مهم دیگر (شاخص دلار آمریکا)، مانند یورو افزایش می دهد. در عوض، لحظه ای که این اعلامیه اعلام می شود، نرخ مبادله یورو/دلار آمریکا افزایش می یابد و یورو ابتدا به طور قابل توجهی در برابر دلار بالاتر می رود.

انتظار برای از بین رفتن این موج اولیه، که ممکن است تنها چند دقیقه طول بکشد، اولین گام برای محو شدن چنین حرکتی است. پس از آن، معامله گران ممکن است با تعیین یک دستور توقف ضرر بالاتر از اوج ، EUR/USD را short بفروشند. فرض بر این است که معامله گر انتظار بازگشت به موقعیت بازار را درست قبل از اعلام ارقام حقوق و دستمزد غیرکشاورزی دارد.

این همچنین در صورتی اعمال می شود که بازار پس از انتشار عدد به شدت کاهش یابد. قبل از باز کردن یک موقعیت خرید با یک دستور توقف ضرر کمتر از حداقل اخیر، مفید است که منتظر بمانید و مشاهده کنید که آیا بازار متوقف می شود یا خیر.

 

معامله روند

یکی دیگر از استراتژی های تجارت فارکس NFP شامل معامله گرانی است که فرض می کنند اولین پاسخ بازار دقیق بوده است. یک پیش‌ فرض این است که حرکت ناگهانی بازار به دنبال اعلام لیست حقوق و دستمزد غیرکشاورزی، آغاز یک روند برای روز معاملاتی بعد است.

برای تأیید یک روند جدید، معامله گران اغلب تمایل دارند به نقاط مرجع قبلی نگاه کنند. آیا این حرکت، برای مثال، از اوج دیروز پیشی گرفته است؟ اگر درست باشد، برخی این را تغییری اساسی در خلق و خوی بازار می دانند و رشد بازارها را پیش بینی می کنند.

استراتژی دیگر اجرای معامله درست قبل از انتشار عدد است. علیرغم پتانسیل سود زیاد، این تا حدودی یک ” coin-flip” در جهت بازار است زیرا بازارها گهگاه در ابتدا به روشی غیرمنتظره پاسخ می دهند. اگر این دیدگاه نادرست است، مدیریت ریسک به شما امکان می دهد موقعیت را ببندید.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات آموزشی

بررسی جامع‌صرافی بینگ اکس‌

بررسی جامع‌صرافی بینگ اکس‌

صرافی بینگ اکس یکی از پلتفرم‌های معاملاتی آنلاین است که امکان خرید ...
8 ماه قبلمشاهده
نقد و بررسی جامع بروکر ویندزور

نقد و بررسی جامع بروکر ویندزور

ویندزور بروکرز (Windsor Brokers) یک کارگزار پیشرو در حوزه تجارت ارز است، ...
8 ماه قبلمشاهده
بررسی جامع‌صرافی مکسی

بررسی جامع‌صرافی مکسی

صرافی مکسی یکی از صرافی‌های برجسته و معتبر در ایران است که ...
8 ماه قبلمشاهده
نقد و بررسی جامع بروکر آمارکتس

نقد و بررسی جامع بروکر آمارکتس

بروکر آمارکتس، یک شرکت بین‌المللی در حوزه تجارت آنلاین است که از ...
8 ماه قبلمشاهده
نقد و بررسی جامع بروکر الپاری

نقد و بررسی جامع بروکر الپاری

آلپاری (Alpari) یک بروکر معتبر در حوزه معاملات مالی آنلاین است. این ...
8 ماه قبلمشاهده
بررسی و نقد جامع بروکر اوربکس

بررسی و نقد جامع بروکر اوربکس

بروکر اوربکس (Orbex) یک شرکت کارگزاری است که در بازارهای مالی فعالیت ...
8 ماه قبلمشاهده
نقد و بررسی جامع بروکر لایت فارکس

نقد و بررسی جامع بروکر لایت فارکس

تاریخچه و سابقه بروکر لایت فارکس   بروکر لایت فارکس (LiteForex) یک ...
8 ماه قبلمشاهده
نقد و بررسی جامع بروکر اینوسلو

نقد و بررسی جامع بروکر اینوسلو

اِینوسِلو یک کارگزاری نسبتاً جدید در بازار فارکس است که در قزاقستان ...
8 ماه قبلمشاهده
سبک RTM بهتره یا ICT

سبک RTM بهتره یا ICT

پرایس اکشن یا عملکرد قیمت، یک روش تحلیلی در بازارهای مالی است ...
8 ماه قبلمشاهده
نحوه ترید با‌ الگوی Cup and handle

نحوه ترید با‌ الگوی Cup and handle

الگوی "Cup and Handle" یک الگوی نموداری در تحلیل تکنیکال است که ...
8 ماه قبلمشاهده
0
    سبد خرید شما
    سبد خرید شما خالی است