آکادمی آرتامن | آموزش ترید ،ارز دیجیتال و فارکس

۰ تومان
0

اتریوم چیست؟

اتریوم چیست؟

اتریوم چیست؟

اتریوم یک آلتکوین است. این برنامه در سال 2015 توسط برنامه نویس کانادایی ساخته شد. در سال 2016، پس از کلاهبرداری رسوایی The DAO در حال اجرا بر روی بلاک چین اتریوم، تصمیم بی سابقه ای برای تهیه یک کپی از شعبه اصلی (token fork) برای محافظت از قربانیان The DAO گرفته شد. کلون اتریوم نام اصلی توکن و نماد آن ETH را به خود اختصاص داد، در حالی که شاخه قدیمی Ethereum Classic و علامت ETC نام داشت. امروزه ETH از نظر ارزش بازار پس از بیت کوین در رتبه دوم قرار دارد.

قیمت اتریوم روز به روز در حال افزایش است و جای تعجب نیست که سبد سرمایه گذاری هر معامله گر رمز ارز دوم شامل این سکه است. می توانید اتریوم را در هر صرافی متمرکز یا غیرمتمرکزی بفروشید یا بخرید.

اتریوم یک ارز غیرمتمرکز است و قیمت آن بسیار متغیر است. در عین حال، می توان از آن مانند یک ارز فیات معمولی استفاده کرد: دریافت، ارسال، وام و غیره. یعنی فقط یک شبکه پرداخت است که به بانک های مرکزی وابسته نیست. بلاک چین اتریوم ابزارهای پیچیده تری را برای یک اقتصاد اساسی متفاوت بر اساس قراردادهای هوشمند ارائه می دهد.

 

چه چیزی به اتریوم ارزش می دهد؟

ارزش ارزش اتریوم، یا بهتر است بگوییم قیمت توکن اتریوم، از تطبیق پذیری و قدرت آن در اجرای برنامه های غیرمتمرکز و ایمن در شبکه ناشی می شود. همانطور که افراد بیشتری از انواع صنایع مختلف جذب اتریوم می شوند، اتر توکن آن بیشتر تقاضا می شود و ارزش آن افزایش می یابد.

برخی از بزرگترین موسسات مالی در جهان، مانند BNP Paribas، UBS، Fidelity و Citigroup، در حال کاوش یا سرمایه گذاری در شبکه اتریوم و ایجاد پروژه های امیدوارکننده هستند که ممکن است به زودی روز روشن را ببینند.

غول های دیگری مانند آمازون، گوگل، مایکروسافت و زیمنس نیز اخیرا وارد رقابت بلاک چین شده اند. هر خبری از علاقه شرکت های بزرگ به اتریوم در نهایت منجر به تقاضای بیشتر و قیمت های بالاتر در توکن اتر می شود.

 

نحوه تجارت اتریوم

برای شروع تجارت اتریوم، ابتدا به یک حساب معاملاتی لایو نیاز دارید. با یک حساب کاربری، یک طرح معاملاتی و یک ایده معاملاتی مناسب، آماده هستید تا ترید اتریوم خود را انجام دهید. در اینجا مراحل اصلی برای دنبال کردن آمده است.

مرحله 1. یک حساب باز کنید

اولین قدم برای شروع ترید اتریوم، افتتاح یک حساب معاملاتی زنده با یک کارگزار آنلاین است. از آنجایی که بیشتر معامله‌ گران خرده ‌فروشی قصد دارند در مورد تغییرات کوتاه ‌مدت قیمت سکه گمانه ‌زنی کنند، احتمالاً  CFD ‌ها را ترجیح می ‌دهند.

افتتاح حساب معاملاتی CFD آسان و ساده است. فرم ثبت نام را پر کنید، اولین واریز خود را انجام دهید و پس از تایید حساب شما می توانید ترید را شروع کنید.

مرحله 2. یک برنامه معاملاتی ایجاد کنید

تجارت اتریوم بدون برنامه معاملاتی کامل ایده خوبی نیست. ارزهای رمزنگاری شده ممکن است گاهی اوقات به شدت نوسان داشته باشند، و بدون برنامه معاملاتی که به عنوان نقشه راه در مواقع سخت عمل می کند، احتمالا مستعد معاملات هیجانی خواهید بود.

یک برنامه معاملاتی خوب شامل موارد زیر است: قوانین ورود و خروج برای استراتژی شما، ساعات معاملات، بازارهای معامله شده، حداکثر ضرر در هر معامله، نسبت ریسک به پاداش ترجیحی، و هر معیار دیگری که ممکن است مفید باشد.

مرحله 3. تحقیق خود را انجام دهید

هنگامی که برنامه معاملاتی شما آماده شد، وقت آن است که تحقیقات خود را انجام دهید. نمودار قیمت اتریوم را باز کنید و فرصت های معاملاتی امیدوارکننده را بررسی کنید.

آیا معامله قیمت در اطراف سطوح حمایت و مقاومت مهم است؟ آیا قیمت الگوی نموداری مانند گوه یا مثلث افزایشی را تشکیل داده است؟ آیا خبری هست که بر قیمت اتریوم تاثیر بگذارد؟ تجارت بدون تحقیق در بازار ابتدا شبیه قمار است و تأثیر منفی بر عملکرد شما خواهد داشت.

مرحله 4. یک معامله انجام دهید

در نهایت، پس از شناسایی یک فرصت معاملاتی با احتمال بالا در بازار، زمان آن رسیده است که معامله خود را انجام دهید. اگر فکر می ‌کنید قیمت بالا می‌ رود، باید اتریوم بخرید و اگر فکر می‌کنید قیمت کاهش می ‌یابد، باید اتریوم را short بفروشید.

 

اتریوم چگونه کار می کند؟

چندین مؤلفه کلیدی برای شبکه اتریوم وجود دارد.

بلاک چین اتریوم

اول، بلاک چین اتریوم وجود دارد که ستون فقرات شبکه اتریوم می باشد. بلاک چین اتریوم وظیفه ذخیره و ثبت تمامی داده های تراکنش ها و قرارداد های هوشمند را بر عهده دارد که به عنوان «state» شناخته می شود.

پس از یک ارتقاء بزرگ در سپتامبر 2022 به نام “The Merge”، بلاک چین اتریوم از یک بلاک چین اثبات کار به مکانیزم اجماع اثبات سهام تبدیل شد. این تغییر که قبلا اتریوم 2.0 نامیده می شد، به پروژه اجازه داد تا مصرف انرژی کلی خود را به طور چشمگیری بهبود بخشد. بسیاری از کارشناسان انتقال به یک الگوریتم اثبات سهام را پیش بینی می کنند تا پایه های فنی را برای بهبود مقیاس پذیری آینده ایجاد کند که باید توان عملیاتی تراکنش اتریوم را بهبود بخشد.

گره ها(Nodes)

یک شبکه توزیع شده از کامپیوترها، به نام گره ها، بلاک چین اتریوم را تامین می کند. گره ها به عنوان منبع اصلی قدرت محاسباتی برای بلاک چین اتریوم عمل می کنند. به جای تکیه بر یک سرور واحد برای قدرت محاسباتی مورد نیاز برای کل شبکه، اتریوم به شبکه توزیع شده از گره ها متکی است. گره ها نرم افزار مشتری (نرم افزار مورد نیاز برای تعامل با بلاک چین) را اجرا می کنند و نقش های مهم مختلفی را انجام می دهند.

این نقش ها شامل ذخیره و نگهداری یک تاریخچه تراکنش کامل از تمام تراکنش های ETH است. گره ها همچنین به بررسی وضعیت تراکنش های جدید و داده های قرارداد هوشمند کمک می کنند.

هر کسی که منابع محاسباتی کافی و اتصال به اینترنت داشته باشد، می‌تواند گره اتریوم خود را اجرا کند. تا به امروز، بیش از 6.1 میلیون گره اتریوم در سراسر جهان وجود دارد. گره ها نقش مهمی در ایمن سازی لایه اجماع و لایه اجرایی بلاک چین اتریوم دارند.

هرچه تعداد گره ‌ها بیشتر باشد، به دست آوردن کنترل بر اکثریت ۵۱ درصد شبکه سخت ‌تر می ‌شود. این نوع حمله می ‌تواند به یک شخص یا گروهی از افراد اجازه دهد تا تراکنش ‌های دریافتی را مسدود کنند، سفارش تراکنش ‌ها را دستکاری کنند و تراکنش double-spend را پردازش کنند.

هر گره اعتبارسنجی (که به عنوان استکر نیز شناخته می شود) باید مقداری از ETH را برای شرکت در تأیید تراکنش قفل کند. از 22 سپتامبر 2022 اتریوم تراکنش ها را با استفاده از الگوریتم اجماع اثبات سهام تأیید می کند. هرچه شبکه بزرگ ‌تر باشد، مقدار دارایی‌ های سهام بیشتر است و به دست آوردن کنترل اکثریت روی بلاک چین گران ‌تر می‌ شود.

این شبکه همچنین از یک سیستم جریمه خودکار به نام “slashing” برای جلوگیری از فعالیت های مخرب در شبکه استفاده می کند. اگر یک گره قوانین سخت ‌کد شده پروتکل را زیر پا بگذارد، شبکه می ‌تواند دارایی ‌های سهامدار شخص را بدون هشدار به طور کامل یا جزئی مصادره کند.

ماشین مجازی اتریوم (EVM)

بلاک چین اتریوم فقط یک رکورد از تراکنش های اتر نیست. همچنین باید داده های قرارداد هوشمند را ذخیره کند و تغییرات جدیدی را که پس از اجرای آن قرارداد ها ایجاد شده است، ثبت کند. به این مراحل «states» می گویند.

هر بار که یک بلوک جدید اضافه می شود، وضعیت اتریوم تغییر می کند. به همین دلیل است که بلاک چین اتریوم به عنوان «world state machine» شناخته می شود.

برنامه ای به نام ماشین مجازی اتریوم (EVM) در بالای بلاک چین اتریوم اجرا می شود. EVM همه قراردادهای هوشمند را می خواند و اجرا می کند. همه گره ها برنامه EVM را اجرا می کنند تا مطمئن شوند که قراردادهای هوشمند از قوانین پروتکل پیروی می کنند.

قراردادهای هوشمند در اتریوم عمدتاً به زبان برنامه نویسی به نام Solidity نوشته می شوند. Vyper یکی دیگر از زبان های محبوب مورد استفاده در شبکه اتریوم است.

انسان ها می توانند این زبان های برنامه نویسی را بنویسند و بفهمند، اما EVM نمی تواند. باید زبان برنامه نویسی قرارداد هوشمند انسانی را به زبان ماشینی به نام بایت کد EVM کامپایل کند.

بایت کد به یکی از 140 کد عملیاتی تقسیم می شود. هر کد عملیاتی نشان دهنده عملکرد خاصی است که EVM می تواند انجام دهد. ماشین مجازی اتریوم “Turing-complete” است زیرا اساساً می تواند هر نوع کاری را با اجرای ترکیبی از این کد های عملیاتی انجام دهد.

 

اتریوم در مقایسه با بیت کوین

معامله اتریوم و بیت کوین بخش قابل توجهی از بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می دهد. بنابراین، معامله گران و تحلیلگران اغلب این دارایی های اساسی را با هم مقایسه می کنند.

اکوسیستم بیت کوین و اتریوم چه مشترکاتی دارند:

هر دو ارز دیجیتال مبتنی بر مکانیزم تایید تراکنش غیرمتمرکز هستند.

توکن های جدید در هر دو سیستم توسط ماینرها تولید می شوند.

هر دو ارز دیجیتال بی ثبات هستند. با این حال، اتریوم نسبت به بیت کوین بی ثبات تر است. بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر را می توان به عنوان یک دارایی پرخطر طبقه بندی کرد. همچنین، بیت کوین از نظر ارزش بازار از اتریوم بهتر است.

 

تفاوت بین اتریوم و بیت کوین

کاربران سیستم اتریوم می توانند بدون دانش برنامه نویسی قراردادهای SMART منعقد کنند. چنین امکانی در سیستم بیت کوین وجود ندارد.

ماشین مجازی اتریوم (EVM) به چندین برنامه اجازه می دهد تا در یک پلتفرم به طور همزمان اجرا شوند. با توجه به ماشین محاسباتی غیرمتمرکز، نیازی به ایجاد توکن جداگانه برای هر برنامه نیست.

بیت کوین مبتنی بر الگوریتم Proof-Of-Works است که ماینرها را تشویق می کند تا عملیات محاسباتی بیشتری را روی سخت افزار خود انجام دهند. در سپتامبر 2022، اتریوم به پروتکل Proof-Of-Stakes تغییر رویه داد، یعنی برای توزیع پاداش فقط کافی است توکن های ETH را به اشتراک بگذارید.

شما می توانید سکه های خود را بر اساس اتریوم بدون توسعه بلاک چین خود ایجاد کنید. در نتیجه، در سال 2017، رونق ICO (عرضه اولیه سکه) رخ داد. سهولت ایجاد یک آلت کوین، ناشناس بودن و هیاهو در مورد ارز دیجیتال، کلاهبرداران زیادی را به این صنعت جذب کرد و در سال 2018 بسیاری از پروژه ها ورشکست شدند.

 

چرا باید اتریوم را معامله کنید؟

تا اینجا می دانید که اتریوم یک شبکه است که توسط توکن اتر قدرت می گیرد. با این حال، برای سادگی، ما فقط از لغات اتریوم و اتر به جای هم در هنگام مراجعه به معاملات اتریوم استفاده می کنیم.

اتریوم یک بازیگر اصلی در اکوسیستم کریپتو است. بیایید ببینیم چگونه می‌ توانید اتریوم را معامله کنید، چرا باید این کار را انجام دهید و ریسک ‌های اصلی که باید به آنها توجه کنید چیست.

پذیرش توسط شرکت های بزرگ

بسیاری از شرکت های بزرگ هدف جاه طلبانه اتریوم برای تبدیل شدن به یک ماشین محاسباتی غیرمتمرکز را تشخیص داده اند. همانطور که گفته شد، این مورد توجه بزرگان فناوری مانند مایکروسافت، گوگل، آمازون و همچنین موسسات مالی بزرگ مانند UBS و Citigroup را به خود جلب کرده است.

به عنوان مثال، مایکروسافت یک پلتفرم کوکو مبتنی بر اتریوم را توسعه داده است که از شبکه غیرمتمرکز اتریوم برای ارائه ساختارهای پایگاه داده جایگزین بهره می برد. سایر شرکت ‌های بزرگ پروژه‌ های جالب ‌تری مبتنی بر اتریوم را دنبال می ‌کنند که در دست توسعه هستند.

تیم توسعه متنوع

اتریوم یک پروژه جاه طلبانه با هدف اصلی ساخت یک ماشین محاسباتی غیرمتمرکز است. برخلاف چشم انداز بیت کوین، که ایجاد یک شبکه پرداخت امن و مقیاس پذیر است، جاه طلبی های اتریوم گسترده تر و گسترده تر است.

این امر باعث جذب انواع توسعه دهندگان و سرمایه گذاران به شبکه اتریوم شده است، جایی که پروژه های بسیار جالبی تقریباً روزانه به وجود می آیند. از امور مالی گرفته تا املاک و…، شبکه اتریوم می تواند برای اجرای برنامه های امن و غیرمتمرکز برای قدرت بخشیدن به دنیای فردا استفاده شود.

این همچنین به این معنی است که افراد با مهارت‌ های متنوع هر روز به شبکه اتریوم می ‌پیوندند و توسعه در شبکه برای تازه ‌واردان بیشتر از بیت ‌کوین در دسترس است.

تاثیر شبکه

گفتیم که اتریوم اولین شبکه بلاک چین است که هدف آن ساخت یک ماشین محاسباتی جهانی امن، سریع و غیرمتمرکز است. قابلیت‌ های شبکه برای ایجاد قرارداد های به اصطلاح هوشمند (قطعات کدی که به طور خودکار بر روی بلاک چین مطابق با شرایط قرارداد اجرا می ‌شوند ) به آن مزیت حرکت اول را در فضا می ‌دهد.

محبوبیت روزافزون DeFi یا امور مالی غیرمتمرکز زمینه دیگری است که قابلیت‌ های شبکه اتریوم در آن برتری دارد. شبکه ‌های دیگر سعی کرده‌ اند در همین فضا به رقابت بپردازند، اما اگر خیلی سریع ‌تر نوآوری نکنند تا کشش قابل ‌توجهی به دست آورند، سخت است باور کنیم که در آینده نزدیک از جایگاه اتریوم پیشی بگیرند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات آموزشی

بررسی جامع‌صرافی بینگ اکس‌

بررسی جامع‌صرافی بینگ اکس‌

صرافی بینگ اکس یکی از پلتفرم‌های معاملاتی آنلاین است که امکان خرید ...
8 ماه قبلمشاهده
نقد و بررسی جامع بروکر ویندزور

نقد و بررسی جامع بروکر ویندزور

ویندزور بروکرز (Windsor Brokers) یک کارگزار پیشرو در حوزه تجارت ارز است، ...
8 ماه قبلمشاهده
بررسی جامع‌صرافی مکسی

بررسی جامع‌صرافی مکسی

صرافی مکسی یکی از صرافی‌های برجسته و معتبر در ایران است که ...
8 ماه قبلمشاهده
نقد و بررسی جامع بروکر آمارکتس

نقد و بررسی جامع بروکر آمارکتس

بروکر آمارکتس، یک شرکت بین‌المللی در حوزه تجارت آنلاین است که از ...
8 ماه قبلمشاهده
نقد و بررسی جامع بروکر الپاری

نقد و بررسی جامع بروکر الپاری

آلپاری (Alpari) یک بروکر معتبر در حوزه معاملات مالی آنلاین است. این ...
8 ماه قبلمشاهده
بررسی و نقد جامع بروکر اوربکس

بررسی و نقد جامع بروکر اوربکس

بروکر اوربکس (Orbex) یک شرکت کارگزاری است که در بازارهای مالی فعالیت ...
8 ماه قبلمشاهده
نقد و بررسی جامع بروکر لایت فارکس

نقد و بررسی جامع بروکر لایت فارکس

تاریخچه و سابقه بروکر لایت فارکس   بروکر لایت فارکس (LiteForex) یک ...
8 ماه قبلمشاهده
نقد و بررسی جامع بروکر اینوسلو

نقد و بررسی جامع بروکر اینوسلو

اِینوسِلو یک کارگزاری نسبتاً جدید در بازار فارکس است که در قزاقستان ...
8 ماه قبلمشاهده
سبک RTM بهتره یا ICT

سبک RTM بهتره یا ICT

پرایس اکشن یا عملکرد قیمت، یک روش تحلیلی در بازارهای مالی است ...
8 ماه قبلمشاهده
نحوه ترید با‌ الگوی Cup and handle

نحوه ترید با‌ الگوی Cup and handle

الگوی "Cup and Handle" یک الگوی نموداری در تحلیل تکنیکال است که ...
8 ماه قبلمشاهده
0
    سبد خرید شما
    سبد خرید شما خالی است